Pytanie:
Czy istnieje symbol odpoczynku, który oznacza „odpoczynek do końca tego taktu”?
Jubei
2015-06-11 10:43:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy istnieje symbol odpoczynku, który oznacza „odpoczynek do końca tego taktu”?

np. Na początku taktu umieściłem szesnastkę i nie chcę zawracać sobie głowy obliczaniem czasu trwania pozostałych pauz. Czy jest jakiś symbol, który oznaczałby, że po prostu nie graj niczego do końca reszty?

Motywacja jest dwojaka:

  • Czasami pozostałe przerwy utrudnić odczytanie miary. Początkujący muzyk może mieć problem z jego przeczytaniem.

hard to read measure

  • Oszczędza to autorowi czas potrzebny na obliczenie pozostałych pauz. W przypadku metrum 4/4 może to być proste, ale w zależności od metrum partytury obliczenie pozostałych pauz może być trudne.

Popraw mnie, jeśli czegoś brakuje .

Czy to koniec utworu? Jak można uniknąć obliczania miar, jeśli to nie koniec? Czy na sztabie nadal są kreski? Dlatego gracz * wie * ile taktów policzyć, po prostu nie chcesz nic pisać?
Czytając ponownie, wygląda na to, że używasz oprogramowania. Czy tak jest? Czy możesz określić?
@WilburWhateley Tak, używam musescore. Musescore robi to automatycznie, ale miara nadal wygląda na zaśmieconą resztami. Przepraszam, że zamiast miary miałem napisany personel. Zredagowałem odpowiedź, aby to odzwierciedlić.
Osobiście użyłbym całej reszty, co należy rozumieć dzięki temu, że jest już zmienna (używana w większości przypadków do reprezentowania długości taktu niezależnie od metrum), ale nie sądzę, że jest to powszechna praktyka .
Ale cała reszta w 4/4 byłaby warta 16 szesnastych, tak jak powiedziałeś, jej wartość zależy od sig czasu, więc masz 17 16. Podnosiłem rękę w klasie zespołu i pytałem, czy to widziałem.
Cztery odpowiedzi:
MattPutnam
2015-06-11 22:27:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mów o tym otwarcie. Sygnatury czasowe mogą się szybko zmieniać we współczesnej muzyce, więc musimy zobaczyć, jak uwzględniono wszystkie uderzenia. Jeśli czytam utwór Mozarta i koniec taktu jest pusty, czułbym się dobrze, zakładając po prostu resztę, ale jeśli gram Strawińskiego i widzę takt z niewłaściwą liczbą taktów, nie wiem, co się do cholery dzieje. Może brakować nuty lub gdzieś odpocząć, może brakować tupletu lub może nawet brakować zmiany metrum.

Nie martw się o czytelność. Przy odrobinie choćby odrobiny doświadczenia szybko uczymy się widzieć, że pozostała część paska jest odpoczywająca i poruszamy się w myślach (o ile wszystko się zgadza!), A tak długo, jak jest prawidłowo zanotowane, szybko przyzwyczajamy się do widzenia wzorców.

Josiah
2015-06-12 04:50:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, nie ma konwencjonalnej odpoczynku, którego można by do tego użyć. Ale masz tutaj kilka opcji, w zależności od zamierzonego efektu. Pamiętaj, aby zawsze wybierać najprostsze rozwiązanie, które dokładnie odzwierciedla Twój zamiar.

  1. Staccato: W tym przypadku (i wielu innych) proste staccato nad ósmą nutą sprawi, że będzie to dużo bardziej czytelne, szczególnie dla początkujących. Staccato oznacza „zagraj to przez 1/2 jego normalnej wartości” *, więc staccato ósemka == szesnastka + szesnastka reszta.

  2. Kropkowane pauzy: użyłbym kropkowanej ósemki odpocznij tutaj, aby dokończyć ćwierćnutę. Wypełnienie taktu jak najmniejszą liczbą symboli ułatwia śledzenie, jeśli oglądasz inną część (na przykład muzykę fortepianową). Pozostałe można pogrupować w ćwierć i pół odpoczynku, tak jak tam jest.

Zawsze grupuj uderzenia tak, aby podział taktu był jak najprostszy (pauza półtaktowa zamiast dwóch pauz ćwierćtaktowych lub pauza ćwierćtaktowa z kropkami na 6 / 8 razy zamiast ćwierć + ósma). Chociaż możliwa jest tutaj pauza z potrójną kropką, ciężko jest ją przeczytać i nie jest to najprostszy sposób, aby to wyrazić.

* może nie zawsze. zobacz komentarze.

„Staccato oznacza„ odtwórz to za 1/2 jego normalnej wartości ”.” Zgodziłem się, że oznaczenie staccato może mieć sens w tym przypadku, ale to zdecydowanie nie jest dokładna definicja staccato.
@BruceFields Po raz pierwszy usłyszałem tę definicję na studiach, kiedy grałem coś zbyt suchego na kotłach. Oto trochę literatury na poparcie tego, ale byłem zaskoczony, jak trudno było znaleźć źródło dla tej definicji. [Trzeci akapit tutaj, uważany za powszechnie znany] (https://goo.gl/zNOPSN). [Druga kolumna, pierwsza linijka tutaj, szczególnie odnosząca się do wczesnej interpretacji klasycznej] (https://goo.gl/w8auyS).
Zdałem sobie sprawę, że może to być archaiczna definicja. Oto pytanie omawiające to. http://music.stackexchange.com/questions/33186/how-long-is-staccato
Och, fajnie, dzięki za kontynuację. Nadal jednak argumentowałbym, że nawet jeśli istniałaby przyjęta konwencja, że ​​nuty staccato powinny mieć mniej więcej połowę długości, to niekoniecznie staccato ósemka ma takie samo znaczenie jak szesnastka plus szesnasta pauza; Staccato nadal pozostawia graczowi pewną swobodę. (Tak samo jak, powiedzmy, fermata lub „swing” ósemki.) Więc powiedziałbym, że „znak staccato może być akceptowalnym substytutem, jeśli to masz na myśli”, a nie, że jest to notacja równoważna.
Bob Broadley
2015-06-11 11:25:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, ale nieformalnie możesz po prostu zostawić puste miejsce. Dopóki nie ma innych nut na tej pięciolinii, będzie doskonale jasne, czego chcesz.

Pamiętaj jednak, że jest to nieformalne i nie teoretycznie poprawne. Byłoby dobrze, gdybyś szybko zapisywał partyturę lub partię dla kogoś; najlepiej nie robić tego na egzaminie z teorii muzyki!

Jeśli używasz programu do notacji muzycznej, takiego jak Sibelius, automatycznie wyliczy on dla Ciebie odpowiednie pauzy.

Pozostawianie słupków całkowicie pustych, oznaczających „wszystkie pauzy”, jest obecnie coraz bardziej akceptowane nawet w drukowanych partyturach.
Uznałbym to za * bardzo * zagmatwane i uważam, że to błąd edycji.
@ Édouard, więc co byś zamiast tego napisał?
dennisdeems
2015-06-11 21:50:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W przypadku tego przykładu czytelność można poprawić, stosując pauzę ćwierćnutową z podwójną kropką zamiast pauz szesnastej, ósmej i ćwiartkowej. Technicznie rzecz biorąc, wszystkie reszty w takcie można by zastąpić potrójną półpustką, ale nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek widziałem to w druku.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...