Pytanie:
Gdyby alfabet muzyczny miał więcej niż 7 liter, czy oktawy nadal brzmiałyby jak ta sama nuta?
user63565
2019-10-04 06:14:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mam pytanie dotyczące teoretycznej teorii muzyki ...

Powiedzmy, że ktokolwiek pierwszy wynalazł / odkrył alfabet muzyczny, zdecydował się uczynić go alfabetem ośmioliterowym, składającym się z A, B, C, D , E, F, G i H. Wzorzec gamy dur jest teraz zmieniony na „WWHWWWWH”, więc gama C-dur zaczyna się i kończy na C.

Więc jeśli to prawda i jedyne, co kiedykolwiek słyszeliśmy, to muzyka skomponowana z 8-literowego alfabetu muzycznego, czy C6 i C7 (lub jakiekolwiek inne nuty o tej samej nazwie w różnych oktawach) brzmiałyby jak ta sama nuta w taki sam sposób, jak w przypadku obecnej teorii muzyki?

Wydaje się, że sprowadza się to do: czy słyszymy nuty o różnych oktawach jako o tej samej nucie po prostu dlatego, że jesteśmy przyzwyczajeni do komponowania muzyki w ten sposób, czy też dlatego, że jest to podstawowa natura muzyki i tak by pozostało, nawet gdybyśmy mieli inny alfabet muzyczny?

Równoważność oktawowa opiera się na podwojeniu częstotliwości, więc ma podstawy w fizyce. Możesz jednak zignorować to; na przykład skala Bohlena-Pierce'a używa trytaw zamiast oktaw: https://en.wikipedia.org/wiki/Bohlen%E2%80%93Pierce_scale Fakt, że prawdopodobnie nigdy o niej nie słyszałeś, wskazuje, jak skuteczna jest równoważność trytaw w porównaniu z równoważnością oktaw.
@YourUncleBob Inną interpretacją niejasności skali Bohlena-Pierce'a jest to, że oktawy są kulturowo zakorzenione w naszych umysłach tak głęboko, że wydają się uniwersalne. Równoważność oktawowa jest zasadą, która z jakiegoś powodu wydaje się przenikać ludzkie cywilizacje, ale jest całkowicie możliwe, że jest to po prostu ludzka konstrukcja. Gdyby przeszłość była inna, być może uznalibyśmy stosunek 7:11 za podstawowy budulec harmonii.
Interesujące pytanie! W kontekście akordu myślę, że rozpoznałbym interwały, ale tylko w skali WWHWWWWH modulowanie do nowego prymu po ostatniej połowie kroku może być mylące. Muszę to wypróbować.
@Your Wujek Bob: Zagłosowałbym za twoim komentarzem, gdyby była to odpowiedź. Myślę, że to odpowiedź na pytanie OP: równoważność oktaw i niejasność faktycznej muzyki, która używa skal bez oktaw.
@user45266 To nie jest ludzka konstrukcja: tony oddzielone oktawami doskonale rezonują, a to jest fizyka (jeśli wolisz matematyka): nie ma to nic wspólnego z kontekstem kulturowym. Specyficzny kontekst kulturowy (np. Trytave Bohlena-Pierce'a) może zignorować podwojenie tej częstotliwości na rzecz innej konwencji, ale wysokość dźwięków nadal będzie rezonować.
Możliwe powtórzenie [Dlaczego w oktawie jest dwanaście nut?] (Https://music.stackexchange.com/questions/24/why-are-there-twelve-notes-in-an-octave)
Dlaczego jest to przegłosowane, biorąc pod uwagę zawartość scattershot?
@Simone Rozumiem, że stosunek 2: 1 jest uniwersalny, ale możliwe jest, że inne proporcje mogą brzmieć tak samo harmonijnie dla ludzi, jeśli w jakiś sposób uwzględnimy ogromne kulturowe uprzedzenie w stosunku do oktawy.
@CarlWitthoft Nie chodzi o podział oktawy, ale o równoważność oktaw. Zgadzam się, że jest to mylące sformułowanie. (Głosy za są prawdopodobnie wynikiem pytania umieszczonego w HNQ.)
Niedawny artykuł Current Biology https://www.cell.com/current-biology/pdf/S0960-9822(19)31036-X.pdf sugeruje, że równoważność oktaw ma powiązania kulturowe, podczas gdy inne cechy skali (takie jak logarytmiczny rozkład nut) są bardziej prawdopodobne.
Matematyczne „bazy” są tutaj użytecznym analogiem. „Podstawa” liczby to „ile różnych liczb (liczb całkowitych) mieści się w jednej jednostce notacji (cyfrze)”. Zwykle decydujemy się na umieszczenie dziesięciu liczb (wymagających dziesięciu różnych znaków, 0-9, aby je przedstawić) w każdej cyfrze - jest to system dziesiętny. Istnieje również system binarny (2), ósemkowy (8) i szesnastkowy (16, reprezentowany przez znaki 0-9, a następnie A-F w każdej cyfrze). Wybór podstawy jest * całkowicie dowolny *, ale zawsze będziemy musieli wybrać jakąś „paletę” wartości w ramach każdej cyfry. To samo dotyczy skal w oktawach.
@user45266 Z pewnością pewna kultura może zdecydować o zdefiniowaniu „współbrzmienia” czegoś, co nie ma podstawy fizycznej, np. Stosunek 13:37. Jednak nasze uszy nadal opierają się na fizyce i mają małe kości przyczepione do nerwów, które wibrują, gdy uderza w nie ciśnienie dźwięku. Ludzkie ucho (niekoniecznie mózg!) Zawsze rozpoznaje oktawę, ponieważ inaczej wibruje. Z kulturowego punktu widzenia możesz zignorować bardzo ważną rolę oktaw, ale nie zmienia to faktu, że oktawy są w samej naturze bardzo centralne.
@YourUncleBob Wydaje mi się, że popularność muzyki Bohlen-Pierce nie pokazuje nic szczególnie na temat ekwiwalentu trytawowego - każda nowa muzyka prawdopodobnie byłaby niepopularna. Nawet Schoenberg, choć dobrze znany, nie jest zbyt popularny. A ogromna większość muzyki jest niespotykana, więc powiedziałbym, że to również kwestia szczęścia, że ​​coś stanie się popularne.
Dziesięć odpowiedzi:
danmcb
2019-10-04 12:42:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, absolutnie. W „oktawie” chodzi o podwojenie częstotliwości nuty, a nie o litery, którymi się powszechnie używa. Oktawę można podzielić na dowolną liczbę tonów, które mogą, ale nie muszą być równomiernie (w sensie logarytmicznym) rozłożone.

Używamy systemu 12 równo rozmieszczonych „półtonów” (jak je nazywamy) w większości zachodniej muzyki nazywane „ strojeniem równorzędnym”, ale możliwe są mniej więcej podziały.

Warto również zauważyć, że użycie liter również nie jest uniwersalne. W niektórych miejscach jest napisane „doh re me”. Komputery używają liczb całkowitych w wielu oktawach. To tylko system etykietowania i nie ma w nim nic świętego.

Byłoby interesujące zobaczyć, czy oktawy są używane w innych rodzajach muzyki niż zachodnia dwunastotonowa.
@marcellothearcane Tak, oczywiście, można powiedzieć, że jest to najbardziej intuicyjny interwał. Indyjska muzyka klasyczna wykorzystuje oktawy z 22 interwałami o różnej wielkości.
Camille Goudeseune
2019-10-04 08:05:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy słyszymy nuty o różnych oktawach jako te same nuty ... nawet gdybyśmy mieli inny alfabet muzyczny?

Tak. Dodecaphony ma dwanaście „liter”. Kiedy prosimy ludzi lub komputery, aby posłuchali muzyki i zapisali ją, obaj cierpią na błędy transpozycji oktaw i nie ma znaczenia, czy transkrybują 7-literowy Beatles, czy 12-literowy Schoenberg.

Nawiasem mówiąc, notacja niemiecka użyła Twojej ósmej litery H.

Przez „kulturę Bacha” masz na myśli „kraje niemieckojęzyczne” (a czasem gdzie indziej), czy coś innego?
Uważam, że twoja uwaga dotycząca h jest nieco myląca; nie jest używana żadna tajemnicza nowa nuta, po prostu b nazywa się h, a b flat nazywa się b po niemiecku (nadal tak jest). Wynika to z zawodnego procesu drukowania we wczesnych latach drukowania muzyki. B naturalne byłoby kanciastym b, którego najniższa linia czasami nie pojawia się w druku, przez co wyglądałaby jak h. Runda b dla b-flat oczywiście nie miała tego problemu.
Zauważyłem to na własne oczy, gdy byłem młody i usłyszałem [blink-182's I Miss You] (https://youtu.be/s1tAYmMjLdY) - posłuchaj skali podczas refrenu (około 0:57 w tym filmie) i policz . Siedem nut, ale zdecydowanie kończy się na tej samej nucie, od której się zaczęło. Będąc nowicjuszem w teorii muzyki, musiałem zapytać mojego nauczyciela, jak mogłoby to działać, gdy oktawa powinna mieć osiem nut.
„** H **” jest nadal bardzo żywy i działa w kilku krajach nawet teraz, wieki po tym, jak Bach nas opuścił. Są to Niemcy, w których użycie H zastępuje nasze B, a ich B to jedyna jednoliterowa nazwa czarnego klawisza na fortepianie, odnosząca się do Bb.
@Tim Właściwie H jest używany w całej Europie Wschodniej i Północnej, nie tylko w Niemczech (np. W Polsce, Czechach, Słowacji, krajach byłego ZSRR i byłej Jugosławii, Skandynawii). Jedynymi krajami w Europie, w których dominuje oznaczenie literowe, ale używają litery B zamiast H, są Wielka Brytania, Irlandia i Holandia.
cmaster - reinstate monica
2019-10-04 15:22:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jest tu jedno błędne przekonanie: praktyka muzyczna nie jest zgodna z teorią. Teoria podąża za praktyką, a praktyka podąża za fizyką . Nie możesz po prostu wymyślić systemu nazywania nut i oczekiwać, że napiszesz w nim przyjemną muzykę, system nazewnictwa nut musi podążać za tym, co naprawdę przyjemne jest do usłyszenia, a to, co przyjemne do usłyszenia, jest podyktowane fizyką dźwięku.

Widzisz, kwestia oktawy nie polega na tym, że jest to jakaś konwencja. Chodzi o to, że jedna oktawa równa się współczynnikowi 2 częstotliwości. Ten czynnik 2 jest powodem, dla którego wszystkie alikwoty w widmie wyższej nuty opadają na przysiady na alikwoty niższej nuty, pozwalając tym dwóm nutom brzmieć razem jako jeden.

Czwarty i piąty interwał są podobnie ustalone przez bardzo proste ułamki częstotliwości (piąty to prawie 3/2, czwarty 4/3). Fakt, że mamy 12 półtonów wynika z faktu, że 2 ^ 19 = 524288 jest mniej więcej tym samym, co 3 ^ 12 = 531441 . To pozwala nam zamknąć krąg piątych. To jest pierwszy punkt, w którym potęga 3 zbliża się wystarczająco blisko do potęgi 2, aby nie brzmiało zbyt daleko. Nie możesz po prostu dodać trzynastego / czternastego półtonu do oktawy bez niszczenia tej relacji .

Ponadto koło piątego jest podstawą do wyboru półtonów, które mają być użyte w skala. Nie będę tutaj wchodził w szczegóły, ponieważ są one zbyt zaangażowane w tę odpowiedź.


Podsumowując, nie można ignorować fizyki. Nasze 12 półtonów do oktawy „konwencja” wynika bezpośrednio z fizyki. Więc ...

Jeśli dodasz swoje H , zmieniając etykietę jednej z ostrych / płaskich nut, oktawa pozostanie niezmieniona, a zatem będzie brzmiała tak samo.

Jeśli zamiast tego dodasz H , umieszczając więcej półtonów w obrębie oktawy, „oktawa” zabrzmi naprawdę niecodziennie.

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji; ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (https://chat.stackexchange.com/rooms/99563/discussion-on-answer-by-cmaster-if-the-music-alphabet-had-more-than-7- litery-wo).
Rosie F
2019-10-04 12:23:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, tak jak powiedział Esteban Gutiérrez.

Ale hipotetyczny alfabet muzyczny zawierający nie 7 liter, ale inną liczbę nie jest tak daleko idący. Guido z Arezzo wynalazł system nazw boisk. Ten system składał się z heksachordów. Jak sama nazwa wskazuje, sześciokąt ma 6 skoków. Gdyby Guido inaczej zaprojektował swój system, moglibyśmy dzisiaj zadowolić się tylko sześcioma literami nazw tonów.

Teraz nazwy sześciu skoków hexachorda, ut, re, mi, fa, więc, la, oznacza tylko 6 wysokości względnych w stosunku do dolnej nuty ut. A system Guido miał heksachordy oparte na G, C i F. A mi heksachorda G to B; fa heksachorda F to B ♭. Aby je rozróżnić, Guido nazwał B „B durum”, a B ♭ „B molle”. Mógł zamiast tego wybrać dwie różne litery, co rzeczywiście robi system niemiecki, jak wskazała Camille Goudeseune. W takim przypadku byłoby 8 liter dla nazw tonów.

Ale bez względu na nasz zapis, oktawy nadal brzmiałyby tak samo.

Esteban Gutiérrez
2019-10-04 08:06:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Właściwie to jest fundamentalna natura muzyki. Dokładniej, to, co postrzegamy jako nutę, jest dźwiękiem, którego częstotliwości tworzą określony wzór. Ten wzór ma tę szczególną cechę, że istnieje jedna z tych częstotliwości, która jest w pewnym sensie częstotliwością podstawową (każda inna częstotliwość jest w rzeczywistości częstotliwością podstawową pomnożoną przez liczbę całkowitą), a to, co postrzegamy jako oktawy, to dźwięki, których częstotliwości podstawowe są powiązane pomnożenie przez potęgę 2. Na przykład, dobrze wiadomo, że w większości muzyki popularnej podstawowa częstotliwość A wynosi 440 Hz, więc 2 * 440 Hz = 880 Hz i 2 * 2 * 2 * 440 Hz = 3520 Hz odpowiada podstawowym częstotliwościom A także.

guidot
2019-10-04 14:39:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

(Sama udzielam odpowiedzi, ponieważ to, co uważam za kluczowe, jest wymieniane głównie w komentarzach lub pośrednio do niego sugerowane.)

Jak wskazał użytkownik45266, oktawa to podstawa, ponieważ większość kultur zgadza się co do faktu, że ta sama nuta w różnych oktawach ma coś ważnego.

Podział na podetapy jest znacznie bardziej arbitralny, a różne kultury / czasy dokonywały innych wyborów. Wynikowe skale brzmią inaczej, ale oktawa jako interwał pozostaje niezmieniona.

Zobacz https://www.csmonitor.com/Science/2019/0927/Pitch-perfect-How-culture-shapes-the-way-you-hear-music, aby zapoznać się z przykładem rzadkiej kultury, której nie towarzyszą oktawy. Ale na całym świecie to się przeważnie.
Acccumulation
2019-10-05 00:26:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wykrywamy dźwięk poprzez ruch stereocilia, czyli małe włoski, które mogą wibrować za pomocą dźwięku. Każdy z nich ma inną częstotliwość podstawową i najsilniej wykrywa dźwięk, gdy jest na tej częstotliwości, ale także wykrywa dźwięk będący całkowitą wielokrotnością jego częstotliwości podstawowej. Tak więc istnieje biologiczny sens, w którym dźwięk o częstotliwości dwukrotnie większej niż częstotliwość jest odbierany jako podobny. Pod względem przetwarzania sygnałów występuje aliasing w transformacie Fouriera sygnałów, których częstotliwość różni się o całkowitą wielokrotność częstotliwości próbkowania. Innym miejscem, w którym pojawia się ta koncepcja, są koła wagonów w filmie: jeśli każda szprycha w ramie znajduje się dokładnie w tym samym miejscu, w którym znajdowała się inna szprycha w poprzedniej ramie, będzie wyglądać, jakby koło wozu stało w miejscu. Jeśli nazwiemy częstotliwość wymaganą do przeniesienia szprychy w jednej ramce w to samo miejsce, co sąsiednia szprycha w poprzedniej ramce, „częstotliwością podstawową”, wówczas wszystkie całkowite wielokrotności częstotliwości podstawowej będą wyglądać tak samo. Fakt, że postrzegamy koło wozu poruszające się dwukrotnie większą częstotliwością niż częstotliwość podstawowa, to fizyka, a nie uwarunkowanie kulturowe.

Jimbo
2019-10-05 07:28:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Niedawne badanie plemienia, które nie miało kontaktu z muzyką innych kultur, pokazuje, że nie ma on naturalnej preferencji dla żadnego rodzaju muzycznego interwału. Jest to istotne, ponieważ mówi nam, że nawet silne harmoniczne, takie jak oktawy, są odniesieniem kulturowym, a nie wrodzoną preferencją.

Artykuł o pracy z plemieniem Tismane, odizolowanym od innych kultur wiejskich Boliwii można znaleźć tutaj: https://www.earth.com/news/interpretation-musical-pitch-culture/

To powiedziawszy, możesz rozbić oktawę w dowolny sposób Ty wybierasz. Wiele kultur to robi. Czy zauważyłeś nieregularnie rozmieszczone progi na sitarze? Odpowiadają one wzorom ćwierć-i pół kroku w muzyce indyjskiej, żeby przytoczyć tylko jeden przykład.

spicylad
2019-10-04 23:22:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Muzyczna oktawa to precyzyjna fizyczna relacja między dwoma nutami, gdzie druga nuta jest dwukrotnie większa od częstotliwości lub o połowę mniejsza od częstotliwości pierwszej. Na przykład Middle A (A4) to 440 Hz (drgania na sekundę). Niskie A (A3) to 220 Hz (połowa). Wysokie A (A5) to 880 Hz (podwójne). Dotyczy to również wszystkich innych nut, na przykład wysokie / średnie C o częstotliwości 261,63 Hz / 523,25 Hz.

W fizycznych instrumentach objawia się to dwukrotnie lub połową długości szarpanej struny, dwa lub pół długość tuby nadmuchanego rogu.

W diatonicznej skali (równo temperowanej) relacja między poszczególnymi nutami (półstopy w zachodnim użyciu) wynosi 2 ^ (1/12) ~ = 1,05946.

Zabawna matematyka:

Middle A (A4) to 220Hz.
Middle Bb (Bb4) to Middle A * 1.05946 = 233.08Hz. Middle B (B4) to Middle Bb * 1,05946 = 246,94 Hz Środkowe C (C4) to środkowe B * 1,05946 = 261,63 Hz. Bah-ba!

12 pół stopni to 1.05946 ^ 12 = 2. Podwójne!

Skale główne i molowe pomijają niektóre półtony, ponieważ oryginalne pytanie dotyczy, ale skale WWHWWWH są wszystko składa się z 12 półtonów między oktawami.

Jeśli skala jest podzielona na więcej lub mniej podziałów, co ma miejsce w wielu kulturach na całym świecie i w historii, oktawa jest nadal taka sama, ponieważ jest to fizyczne zmniejszenie o połowę lub podwojenie częstotliwości. Dla Twojego ucha nuty oktawowe mają ten sam dźwięk, ponieważ są wzajemnie idealnymi harmonicznymi, tj. Wibracje wyrównują się, jeśli te dwie nuty są grane razem.

Co ciekawe, gdybyś zagrał A3 na fortepianie z częstotliwością 220 Hz i A4 na instrumencie przestrajalnym, który został dostrojony (ostro) do 441 Hz, usłyszałbyś „chybotanie” zwane „uderzeniem” "które kołysały się raz na sekundę, odpowiadając niedopasowaniu harmonicznych między tym, co w innym przypadku byłoby doskonałą oktawą.

Anthony X
2019-10-07 02:30:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Spektrum dźwięku jest podzielone na oktawy, w których poszczególne nuty w każdej oktawie dokładnie podwajają częstotliwość ich odpowiedników w oktawie bezpośrednio poniżej. W każdej oktawie widmo jest podzielone na nuty; to, co postrzegamy jako jednolity przebieg półtonów (skala chromatyczna), jest w rzeczywistości progresją logarytmiczną. rezultatem tego jest pozornie ciągła, jednolita progresja półtonów od najniższej możliwej nuty do najwyższej.

Nuty muzyczne rzadko są czystymi tonami. Wszystkie instrumenty wytwarzają fundamentalną o pewnej strukturze harmonicznej - superpozycję częstotliwości występujących w całkowitych wielokrotnościach częstotliwości podstawowej, dlatego wybrane pary tych częstotliwości harmonicznych będą powiązane jako proste ułamki / stosunki (2: 1, 3: 1, 3: 2 , 3: 4) itd.

Jak to się dzieje, niektóre pary nut w znanej 7-tonowej skali (chromatyczna 12-tonowa) mają prawie takie same proste proporcje częstotliwości, jakie widzimy w harmonicznej struktury nut wytwarzane przez instrumenty fizyczne. Weź pod uwagę, że dowolne dwie czyste częstotliwości nałożone na siebie spowodują efekt trzeciej częstotliwości - różnicy między nimi. Jeśli ta różnica jest niewielka, słychać efekt „bicia”. W zależności od tego, jaka jest ta różnica częstotliwości, efekt może być przyjemny lub drażniący. Wykorzystujemy ten efekt przy wyborze interwałów i budowaniu akordów. System, który znamy, zapewnia ramy dla tego, więc mamy akordy durowe i molowe, w których bazowa wartość częstotliwości nuty ma ze sobą pewne relacje arytmetyczne.

Jeśli inaczej podzielisz widmo - albo zmieniając interwał częstotliwości między "cyklami" (nie możemy już nazywać ich oktawami) lub zmienić odstępy między nutami, aby zwiększyć lub zmniejszyć ich liczbę, stworzysz różne relacje między parami nut i dzięki temu z pewnością wszystko będzie brzmiało inaczej.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...