Pytanie:
Co mogę zrobić, aby zminimalizować uszkodzenia nadgarstka mojej ręki dławiącej podczas ćwiczeń na gitarze?
blueberryfields
2011-05-01 20:27:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Moja prawa ręka (ręka dłubiąca) wykazuje oznaki zespołu cieśni nadgarstka i powoli, ale z pewnością, degraduje się. Nadal ćwiczę na gitarze, ale zaczyna mi to być trudne.

Co mogę zrobić, aby zmniejszyć (dodatkowe) uszkodzenia mojego nadgarstka podczas ćwiczenia gry na gitarze i aby mój nadgarstek wytrzymał tak długo, jak możliwe w praktyce bez bólu?

Czy twoja prawa ręka jest twoją dłonią lub rozdrażnieniem?
Czy jest coś innego niż granie na gitarze, co może być przyczyną powtarzającego się stresu?
Jaki jest Twój styl gry? Znaczenie: klasyczne, ludowe wybieranie palcami, gra kostką itp. Jak trzymasz gitarę? Na pasku, na kolanie? Które kolano?
Prawa ręka to ręka zbierająca, standardowa konfiguracja do gry na gitarze klasycznej na prawym kolanie.
Cztery odpowiedzi:
#1
+12
NReilingh
2011-05-02 00:01:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zakładając, że korzystasz z tradycyjnej konfiguracji praworęcznej, jeśli chcesz trwałej naprawy, prawdopodobnie będziesz musiał ponownie nauczyć się wybierać.

Przyczyną RSI związanych z muzyką są zwykle jest wynikiem nadmiernego napięcia gdzieś w ciele. W przypadku ręki grającej na gitarze możesz poszukać materiałów związanych z trzymaniem smyczka na skrzypcach, ponieważ nadmierne napięcie w tym przypadku jest bardzo częstym problemem u początkujących.

Zrobiłbym to: dowiedz się, jak to jest rozluźnij całą prawą rękę od ramienia w dół (pomyśl o bezwładnym makaronie), a następnie ustal jak najmniejszą liczbę grup mięśni potrzebnych do ustawienia ręki zbierającej w odpowiedniej pozycji. Podczas ćwiczeń bądź świadomy tego, kiedy poczujesz NAJLEPSZE napięcie w nadgarstku, a następnie natychmiast wykonaj bezwładne ćwiczenie z makaronem, zanim ponownie zbudujesz swoją pozycję do podnoszenia.

Jeśli masz problem z identyfikacją tego ustaw sobie timer, nawet tak krótki, jak 45 sekund, aby dać sobie przerwę na relaks.

Jeśli kilof wypadnie ci z ręki podczas ćwiczeń, to bardzo dobry znak. :-)

Poważnie rozważyłbym zasięgnięcie opinii lekarza na ten temat. Będą w stanie dostosować leczenie do Twojej konkretnej sytuacji i być w stanie zapewnić Ci odpowiednią szynę, jeśli jest to konieczne.

+1 za sugestię trzymania smyczka na skrzypcach. Jest tak wiele materiałów do tego celu i odpowiednich dla wielu instrumentów.
#2
+6
Michael
2011-10-06 19:13:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W przeszłości martwiłem się o to samo. O ile objawy nie są nie do zniesienia, powinieneś być w stanie dokonać kilku prostych korekt i uniknąć dalszych szkód. Najłatwiejszym sposobem opisania najdelikatniejszej pozycji ręki jest wyprostowanie nadgarstka, aby nie był on w ogóle zgięty, a następnie ustawienie gitary w taki sposób, aby struny znalazły się we właściwej pozycji. Zauważyłem, że pomocne jest lekkie odchylenie gryfu tak, aby korpus gitary był nieco niższy i można było nieco bardziej wyprostować ramię i nadgarstek. Idealnie powinno wyglądać podobnie do tego:

enter image description here

Jeśli zauważysz, że nadgarstek zaczyna się w ogóle zginać, dostosuj go tak, aby szyja była nieco bardziej uniesiona, a tułów gitara przysuwa się nieco bliżej łokcia. Są chwile, kiedy gram, że moje ramię jest prawie równoległe do strun. W wyniku tej techniki nie doświadczyłem żadnych problemów z bólem nadgarstka.

#3
+2
Smovies
2011-12-23 22:52:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zgadzam się ze wszystkimi odpowiedziami, które zostały tutaj zamieszczone.

Chciałbym również podkreślić znaczenie nauki używania większych grup mięśni, kiedy tylko jest to możliwe. Często, stosując pewne techniki, nadmiernie używamy nadgarstków i przedramion, gdy większe grupy mięśni, takie jak obszar bicepsa, doskonale nadają się do przejęcia i złagodzenia obciążenia dłoni / nadgarstka.

Na początku może być trudno to poczuć, ale kiedy już to zrozumiesz, stanie się częścią nieświadomych, automatycznych zmian, których dokonujesz podczas gry.

Zacznij od brzdąkania bardzo, bardzo hiperbolicznie / szeroko, trzymając nadgarstek, dłoń i przedramię prosto (ale nie napięte) - jak robot anamatroniczny - i po prostu poczuj, jak to jest zasilać wszystko ramię.

Jak wyjaśniły niektórzy z innych respondentów, staramy się wyeliminować lub przynajmniej zminimalizować jak najwięcej napięcia. Najlepszym sposobem jest odciążenie za pomocą większych grup mięśni.

Inne dobre pomysły:

  1. Rozciągaj się często i skutecznie.
  2. Rozgrzej się, gdy tylko jest to możliwe.
  3. Sprawdź swój instrument i postawę, aby upewnić się, że nie przyczyniają się do problemu.
  4. Jeśli to możliwe, zatrzymaj się W CHWILI BÓLU, zrelaksuj się, zrób sobie przerwę, a może rozciągnij się, zanim do niego wrócisz.
  5. Zarzuć dwadzieścia dolców na ortezę nadgarstka w aptece, którą możesz nosić, gdy nie grasz. To łatwy sposób na utrzymanie prostego nadgarstka i uwolnienie go od napięcia przez cały dzień - po prostu upewnij się, że jest dobrze dopasowany; jeśli tak się nie stanie, może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Wszędzie jest wielu lekarzy, którzy specjalizują się nie tylko w problemach z nadgarstkiem, ale szczególnie w problemach z nadgarstkiem u instrumentalistów. Jeśli zrobi się wystarczająco źle, może warto porozmawiać z jednym z nich.

#4
+1
Mr. Boy
2015-01-20 20:30:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To nie jest muzyczna odpowiedź, ale czy odwiedziłeś już swojego lekarza w tej sprawie? Chociaż RSI / Tunel nadgarstka można zwalczać poprzez zmiany w sposobie życia, istnieją również metody leczenia, które mogą mieć ogromne znaczenie, na przykład operacja, która „uwalnia” nadgarstki.

Prawdopodobnie powinieneś i tak udaj się do lekarza, aby uzyskać ogólne ćwiczenia i porady dotyczące łagodzenia RSI, ale w zależności od tego, jak poważne jest to i jak długo trwa, operacja zmienia życie wielu ludzi.

Ponadto lekarz mógłby sprawdzić, czy to cieśnina nadgarstka, a nie np. Zapalenie ścięgien, które może przynieść korzyści z fizjoterapii.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...